Hela Sverige mot Hungerpandemin nominerad till Bästa Influencer marketing-kampanj

We Effect och Vi-skogens kampanj Hela Sverige mot Hungerpandemin 2020 är nominerad till Bästa Influencer marketing-kampanj i Mixx Awards. I kampanjen gick We Effect och Vi-skogen tillsammans med sina medlemsorganisationer och ett stort antal influensers ihop för att uppmärksamma och samla in pengar mot hungern i världen. Resultatet blev över fem miljoner kronor till arbetet med att stötta småskaliga bönder i ett 20-tal länder för att bekämpa hunger och fattigdom.

Priset delas ut av IAB Sweden, en branschorganisation som arbetar med att ena, utbilda och påverka i frågor om digital marknadsföring och reklam. Juryns motivering lyder: ”Kraften i den här kampanjen har fått en mångfald av influensers hjärtan att brinna vilket skapat ett engagemang utöver det vanliga. I ett flertal olika kanaler, både köpta och förtjänta har budskapen stärkt varandra och spridits över en längre tid.”.

Mixx Awards avgörs den 24 november.